Monday, March 30, 2009

Dikesempatan ini...

Dah seminggu aku x ber online..lama sungguh dah rasenye mcm 2-3 bulan, itulah kesan dunia ICT skrg ni, klau kita x update kita akan ketinggalan...baru hari nie aku tau tarikh sebenar konvo, itu pun lepas baca blog matyie....30/5/09 hari sabtu, bleh ambik cuti sabtu dan balik hr ahad..

Dah dekat sebulan aku kerja kt sini, keje pun makin banyak, tanggungjawab pun makin besar, skrg aku byk tolong qs buat claim variation of price(VOP) iaitu perbezaan harga petrol dan diesel..lain2 keje yg aku buat mcm jaga QA/QC utk cube test,water absorbtion test, pipe test...daily site report, isi RFI(request for inspection), dan cuba closekan NCR (non compliance report)..sesungguhnya keje itu susah, rase nk balik shah alam study..hahaha

tp mcm tu lah dunia pekerjaan, ada jgk yg bestnye..kat sini nk 'ular' agak senang,sbb engineer,c.o.w,surveyor,safety officer semua satu kepala...kat sini ada kod rahsia, siite dan pit 6..
siite=x tau kt mana dia mengular.
pit 6=kedai mkan x jauh dr site..
x pun tool box meeting, kt dlm kedai, utk safety kt site lah

dah dekat sebulan disini, rindu org2 ipoh, terutama anak2 sedara yg kecik2 lg tu..rindunya kt korg semua..merantau sorg2 kat pulau pinang ni buat aku rindu suasana dirumah...mujur ada si miqdad, bleh jgk ajak sembang2 minum teh tarik..kesian jgk dia, x de keje lg sampai ke hari nie, aku cuba2 lah tgk kot ada, tp skrg susah skit..

aku ingat sampai sini dulu lah kisah hidupku...selamat....

3 comments:

azri othman said...

brotha! hahah amik jubah ngan raptai tu 24/5 tuh.. ko naik tak? hehe berehs bro.. keje leklok.. kasik otai kawasan penang tu.. nanti leh pegi bejalan2.. kehkehke

azizul said...

maybe aku naik ambik jubah 24/5 tu...tp kejap jelah,aku keje 25hb tu...tq2,klau aku x cukup otai jalan sini, kita panggil miqdad...

azri othman said...

owh.. takpe. leh minum air kat hakim pon takppe dah.. heri n aku turun kot.. heri on aje.. aku pon kalo takder perkara lawak terjadi.. aku takde hal.. hehhe