Friday, March 20, 2009

Dunia Pekerjaan Ku

Beginilah citernya, pada 10/3/09 maka aku pun masuk keje pada pukul 8.30 pagi...mula2 tu biasalah berkenalan dgn staf2 yg ada kt ofis..pastu dibagi meja dgn sebuah pc,mula2 ada internet connection..ptg tu tu jgk dah diblock utk semua pc kecuali site cleark punya pc..cisss,baru cadang nk main internet..hari pertama sampai hari ketiga aku xde kerja nk buat, sebab engineer cuti,aku duduk jelah kt meja aku tgk gmbar2 kat dlm pc, xde sape nk bwak g site pun...bosan tahap kecewa aku,8 jam dlm ofis selama 3 hari berturut2.

lepas engineer dah datang baru lah aku di briefing skit tentang project yg tgh dibuat, ape tanggungjawab aku, keje aku byk di ofis, ptg2 je aku trun site ronda2 atau join surveyor check alignment...project company nie ialah sewerage network yg membabitkan kerja2 laying pipe..kebanyakkan pipe dijack kedalam tanah selepas tanah dikorek menggunakan tbm..

setakat 10 hari bekerja ni semuanya oklah, aku pun dh bleh faham kerja yg nak dibuat, site diary, Request for Inspection, Test cube,semua aku yg jaga lah..so lg satu yg susah ialah bila nk berjumpa en consultant, dia ni straight orgnye, keje kena ikut procedure, klau x ikut, mmg dia xkan approve..

stakat ni dulu la cerita aku kali ni,ini pun gne pc kt ofis yg lupa nk di blok,tp aku gne pun time lepas keje..atau malam bila aku bosan nk duduk rumah,kurang2 aku leh lepak sini 2-3 jam tiap2 malam sbb aku ada kunci ofis, kerana aku dduk dekat dgn ofis, selalu jd yg first sampai ofis...

ape2 info kwn2...

3 comments:

azri othman said...

yeah! good luck with ur work! semoga poket sehat nanti! leh lepak2 sirap bila nak konvo..yeah! ape pon jua kerja.. sabar n ikhlas itu penting! semoga jaya! yawwww..

p/s : dah keje tu.. bile mau nikah? haha

marya said...

wahhh...en koko dh berkerjaya skang ni..keje mane ni?

azizul said...

azrie othman:insyaallah bleh kita sirap 2-3 cawan lepas konvo nanti...bab yg p/s tu, ade citer baru, better sms aku...

sardin: yer aku dah bekerjaya,aku dh 10 hari keje kt seberang prai, pulau pinang...wish me luck