Thursday, April 30, 2009

catatan harian..

post kali ni xde gambar2 lah sebab x leh nk upload pulak dr hp...so tukar tajuk kepada catatan harian..(harap bersabar)

1. kerja dah x banyak sgt skrg, vop banyak dh siap, so hari2 aku kena siapkan daily report dlm masa 2 jam, semua supervisor kena hntar site diary setiap pagi (yelah sgt)...dh 3-4 hari baru nk hantar sekali, 2 jam jadi 4 hari, bkn semua supervisor, segelintir sahaja...ada yg pandai menulis, ada yg x, ikut korg lah, janji aku faham sudah...buka mall=buka mould(formwork), potong sepa=potong sheetpile, yang terbaru concrete no 5 5meter1/2= concrete 5th layer 5.5m3....

2.isnin depan ada meeting dgn JPP, slide presentation byk x siap lg, sabtu nie nk kena buat bg complete..2nd time masuk meeting dgn JPP, cuak le pulak sebab maybe kena present kt depan dorg nanti..1st time itu hari aku dduk senyap je, bdk baru lg mase tu..skrg dh byk tau..tp aku tgk itu hari x susah mana pun, present kt kelas lg susah..

3.selain siapkan daily report, aku kena jaga QA/QC yg melibatkan test bahan2 yg nk digunakan di site, itu hari pipe test, jarang2 ada..tapi klau cube test tu selalu la ada..7 hari dgn 28 hari, aku x pegi la setiap hari nie,sebab ada cube yg hari dia dekat2, so aku akan pegi bila byk set cube dh bleh ditest...jimat masa skit, mcm td aku pg tgk cube test utk 5 set cube terus, 2 set cube umur 28 hari, 3 set cube umur 7 hari...test dibuat kt plant dorg, kami guna konkrit Hanson gred 35A ada tmpt gne gred 20JKR tp skit jer...

4. sebalik pekerjaan pulak,biasa aje lah,balik kerja aku tgk tv,lepas tgk tv aku tidur, esok bangun pegi keje balik...bosan jgk lah, tp ape nk buat 'selagi belum tutup mata, kerja3'..tp okay lah, ada 'teman2' yang bleh aku sms tiap2 malam...terima kasih...

5.gaji dh dapat itu hari,tp x penuh sbb aku keje x cukup sebulan lg time dorg kire...okaylah tu,gaji pertama..hahaha, tp kena belanja secara berhemah lah,takut x sampai gaji bulan depan dh settle,mkn megi lah nmpaknye..

6.dlm duk berjimat,ada perkara yang kita x mampu kawal, tetiba motor aku rosak pulak...enjin susah nk hidup, kena repair gak lah, klau x cmner nk g keje...hantar lah ke kedai motor,cis habis duit aku, dekat rm100 gak repair...wut to do, dh lama xde major repair, sesekali kena jgk lah kan...tebal wallet aku dgn slip atm..kui3

okay,selamat...

No comments: