Saturday, May 2, 2009

kisah bergambar 3

Time: 3.20pm
Day: Saturday
Date:02 May 2009

1. Macam biasa kerje di hari sabtu yang bosan, lepas lunch time, aku akan tinggal sorg2 kat ofis sampai lah pukul 6...tapi lepas tu aku melayari intenet la ape lagi...sambil2 tu dengar lagu, pinjam pc surveyor sebab pc aku xde internet connection..gambar 1:pc aku kt ofis yg xde intenet tu..gambar 2: meja aku yang sentiasa kemas sebab x digunakan sangat..gambar 3: ini file yang aku selalu guna, simpan bawah meja jer.



yang kaler biru tu Daily Report 2009 consultant dh sign, stakat ni ada bulan jan sampai march, sebelah dia xde label, record cube test, selalu kena tgk file ni..sebelah dia pulak file site dairy dari supervisor2 kat site, dari site dairy dorang aku wat satu daily report dan submit kepada consultant. yang hijau pulak RFI (request for inspection), isi borang bila keje nk jalan, jmpe consultant, dia comment, baru la keje leh jalan..




2.itu hari sempat tgk dorang concrete surrounding, macam nilah rupanye mould untuk surrounding, aku 1st time tgk..MH4-30, dah siap lah, tinggal nk backfilling jer..
3. hari lain pulak, aku sempat tgk mase dorg nk masukkan cutterhead tu, time ni agak kritikal sebab klau salah masuk, nanti alignment dia boleh lari, 1mm pun kena kire, direction cutterhead ni akan dikawal dengan satu leser sebagai guideline.aku lepak dalam control room dia time tu, so bleh la tgk dorg set cutterhead tu, lama jgk lah..gambar 1: jack cutterhead(kaler putih)..gambar 2: operator tbm S1 dgn S2 tgh setting cutterhead punya alignment.





operator S2(baju putih) dia memang otai pasal tbm, operator S1(baju hijau) x berapa pandai, bila nk start dgn last jacking dia kena panggil otai S2..
orait,sampai sini dulu..

































































No comments: