Thursday, May 28, 2009

Hari ini last kerja

seperti yang dinyatakan diatas, hari ni ialah last day aku kerja kt pmd construction sdn bhd(bukan nama sebenar), project juru network...resignation letter dah pun dihantar ke pada GM ptg nie, secara rasminye aku meletakkan jawatan dgn notis 24 jam, walaupun sepatutnye 48 jam(aku belum confirm), tapi aku memang x leh keje esok sebab nk pg shah alam...

aku sedih jgk sebenarnye nk berenti, disebabkan aku suka bekerja kat sini,kat sini aku bleh belajar banyak benda lg, kawan2 kerja yang baik, supervisor2, operator2 sume ok dgn aku..kerja aku pun x banyak pada mulanya..tapi sejak sr engineer berhenti kerje, keje aku mula bertambah..dulu x penah GM call aku, skrg sehari 3-4x call..yg tu xpe lg, tapi bab gaji lambat yg aku x tahan tu,keje dekat 2 bulan baru dpt gaji sebulan..disebabkan itu sepanjang 3 bulan aku kerje kt sini aku memang mencari kerja lain..

akhirnye aku dpt pg interview company lain kt ipoh, dan keputusannye aku dapat keje tu, so terpaksalah aku resign keje skrg nie...maka dari pulau pinang aku akan pulang ke perak(tanah tumpah darahku) ke bukit merah site company baru...dekat je dgn penang sebenarnye 1 jam pjalanan....ramai yg terkejut dgn keputusan aku, tp semua akan faham kenapa aku berhenti sbb diorang pun menghadapi masalah yg sama...paling terkejut ialah housemate@land surveyor aku lah sebab tetiba nk berenti...dia lah yg terkantoi nk bayar sewa rumah...nk x nak dia kena pindah rumah lain...(sorry le bro, aku cari keje kt penang x dpt)...kesian dia xde kawan kt ofis ngan kt rumah...

walaupun projek company aku nie besar dan banyak benda bleh dipelajari, tapi aku x nmpak jalan dah sebab projek nie semakin hari semakin lambat, skrg -15%...setiap minggu akan naik 1%...aku rase x selamat dah keje kat sini sbb JPP dah sound nk terminate...jadi sebelum berlaku perkara yang x diingini baik aku cabut dulu...semoga x kena terminate lah bln 6 nie...kesian kwn2 aku yg xde tmpat nk lari....

akhirnye kutinggalkan pulau pinang dengan seribu satu kenangan...pahit ade dan manis pun ade..begitulah kehidupan...cewah..

salam...

No comments: