Monday, September 28, 2009

Seminggu Lepas Hari Raya

Hari jumaat lepas aku dh kene kerja balik...x dapat nk cuti seminggu...sampai je kat sana budak2 x kerje lagi...terpaksalah aku dgn bos aku buat keje...hari sabtu keje setengah hari jer...settle buat survey aku pun besiap2 balik ipoh lah...tapi tengahari tu kondisi perut mmg dh lain mcm je rasenye..tp x de ape sgt aku sampai rumah terus tidur...petang tu ade open house rumah member..bangun tidur je mula la aku muntah2...ingat x nk pegi dh open house, tp org dh ajak aku pun pg lah kejap...mase kat rumah member aku tu masih muntah lagi..ape pun aku mkn or minum pasti keluar balik....so aku terus g klinik petang tu,,Dr ckap mungkin dh tersalah mkn, so aku pun mkn ubat dan berehat kat rumah..tapi smpai mlm pun x ok lagi...

Aku pun terfikir nak pegi hospital, so wad kecemasan je lah yang ade...sampai2 kt kaunter wad terus aku dapat masuk...mula2 diberi ubat minum, pastu jmpe Dr kene cucuk pulak ubat tahan sakit...dah tu dia suruh aku baring, ingatkan dh settle, rupenye kene masuk air pulak, perghhhh kene cucuk tangan yang x tahan tu...sakit x ingat...dah habis sebotol air tu aku pun bleh balik...tapi problem x settle jgk, aku muntah lagi bila makan atau minum...hari ahad tu memang x buat ape, tidur je keje aku...last sekali pg balik hospital,, dipendekkan cerita sekali lg check darah, dan sejarum lagi ubat muntah baru lah aku bleh makan dan minum...so hari nie dan esok aku MC....

No comments: