Thursday, October 8, 2009

Demolition Work Yang X Menjadi




Kisahnya ade kerja2 merobohkan bangunan lama kat Ipoh itu hari...aku x sedar pun sebenarnya (sbb aku x duduk ipoh) sampailah satu malam aku lalu area ni dan jalan jem...pelik jgk mulanya kenape jalan tu boleh jem, sampailah aku nampak bangunan yang dh roboh kat depan...rupa2 nya bangunan tu dh runtuh ke atas jalan raya kat depan tu..disebabkan excited dgn hal2 berkaitan bangunan ni aku pun bertanya dgn org2 yang stay kat ipoh pasal bangunan ni...dan aku dapat tau memang bangunan tu nak diruntuhkan tetapi bangunan tu dgn sendirinya rebah keatas jalan raya lalu menghempap sebuah kereta menyebabkan dua nyawa terkorban..(ada dilaporkan dalam paper ahad lepas)...keesokkan harinya aku lalu sekali lagi kat tempat kejadian untuk tgk dengan lebih jelas dan ambik gambar..kerja2 mmg dh x bleh jalan sampailah siasatan selesai...mungkinkan kesilapan manusia? satu iktibar boleh diambil dr kejadian ni. (especially pekerja2 dlm industri pembinaan) Al-Fatihah buat dua org mangsa kejadian....

*Teringat mase part2 belajar Demolition Work dengan En. Kamran...

No comments: