Thursday, July 16, 2009

Misi Hari Ini..




Beginilah ceritanye...seperti biasa aku akan tiba kat site agak lewat dari org lain...(sejak2 pakai kete ni kan, lewat saje)kih3...x sempat turun kete lg bos dh panggil, 'hari ini u jaga sini lah, mereka nak pasang longkang, bagi mereka invert level bla3....' sambil bjalan ke tempat yg dimaksudkan' aku ok jer, kerje ni sub kontraktor yang buat, aku tolong tunjuk carenye je kt situ ..tp kat sini cabarannyelah pasang longkang sampai siap semua kalau boleh hari nie...mencabar betul, so hari ni aku jd kapten dorang lah..1 excavator, 4 orang pekerje...mula2 tu memang lambat lah sampai pkul 10 baru 3 biji longkang jer...'baru 3 biji aaa, lambat ooo',susah sebab benda ni berat, nak bagi level punyelah susah, mujur cuaca x panas terik...dengan berkat usaha dan kesabaran akhirnye kami berjaya pasang 10 biji sampai time rehat pukul 12 tghari...

mase rehat tu aku pun buat andaian, aku ade lg 4 jam sebelum balik, so klau aku dapat pasang sejam 4 biji,last skali aku bleh dapat 16+10=26 biji...dan mase tu aku sedar untuk siap pasang semua memang mustahil sebab ade lagi 19 biji klau aku dapat siapkan 26 biji tu...Melambatkan kerje2 aku pulak, excavator kena gantung turun barang dari lori pulak lepas makan tghari tu...rugi sejam mase aku, lepas tu aku pun memaksa pekerje2 tu cepat sikit, dan buat OT kalau x siap jgk,Akhirnye campur OT sampai pukul 6.30ptg siap la pasang 25 biji, x mencapai target pun, so ape2 pun esok masih ade, 20 biji longkang menanti untuk dipasang, dan xde EOT lg sbb esok mesti siap...esok aku citer lg berjaya atau tidak...salam.

No comments: