Thursday, August 20, 2009

Bila Hujan Turun....

Beginilah kisahnye, satu malam hujan turun dengan lebatnye ketika aku tgh tidur, memang best klau tgh tidur hujan turun...Bertambah lena tidurku malam itu..Tapi aku terlupa ada seorang insan yang x lena tidurnye malam tu, beliau adalah bos aku....dia teringatkan site kami malam tu, difikirannye Banjir lah site Bukit Merah...begitu hebat cintanye pada kerja...Pagi tu, macam biasa aku lah paling lambat masuk site...Bila masuk je kt site, aku tgk jalanraya dh jadi sungai, memang betul ape yg bos aku agak...memang hari itu dalam sejarah, sebelum nie x pernah banjir sampai sepanjang jalan...Untuk meninjau keadaan sekeliling terpaksalah aku redah air banjir sambil menangkap gambar...Operasi mengepam air pun berjalan sepanjang hari tersebut, kerje2 lain terpaksa berhenti dulu...

Begitu jugak dengan hari seterusnye, kerje mengepam air terus disambung dan beginilah hasilnye, air mula surut petang tu...Aku agak risau ptg tu melihat ke langit awan dh gelap,kalau hujan turun lagi, sia2 kerje kami...Aku berserah je pada Yang Maha Berkuasa...Alhamdulillah x hujan pun malam tu....
Hari seterusnye dapatlah disambung kerje2 lain,setelah kerje mengepam air disambung sebelah paginye...kami sekarang berada di corner yang first dr Bkt Merah, jaraknye lebih kurang 780 meter dari junction....Diharapkan cuaca akan baik sepanjang bulan Ramadhan yang bakal tiba nie...

Last sekali aku nak mengucapkan Selamat Berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ini kepada umat islam yang membaca...Salam

No comments: